Festival je toliko festival, torej nekaj kakor praznik, kolikor smo in ste. In Festival Lent je praznik. Bil, je in bo. Ker ... Mi, vi in – pokrovitelji. Enaintridesetič: hvala!

Noge so delale tap-tap. In roke so delale klap-klap. Ribnik je pa zažuborel. Skoraj ... Šprical. Festivalsko. »Pleh« Pošta je pel, kak par AFS Študent se je zavrtel. Tam, kjer se Festival Lent razširi v »mini Woodstock«. Tam. Na vrhu mestnega parka. Pri vodi. Ne (še) pri reki, bilo je pa pri ribniku. Vonj poletja, ki je že skoraj tukaj. Duh vode, ki še kar spominja. Na vse, kar je bilo, je in bo.

»Če se naš Art kamp dogaja v parku, zakaj ne bi šli v park!« je izbiro letošnje lokacije za uvod podkrepil Vladimir Rukavina, direktor Festivala Lent. Tudi on je nato preudarno spomnil, kakšno je trenutno stanje. Mi pa smo pomislili ... Bilo je tudi že resda pandemično: Festival Lent v bizarno nenavadnem avgustu 2020. In Festival Lent v postpandemičnem letu 2021. In nato je prispel jubilejni Festival Lent 2022. Trideseti. Okrogli. Skoraj že. Še malo. Še čisto malo. Ko se je zdelo, da zdaj, zdaj pa bo. Kot je bilo. In še bolj.

Ampak Festival Lent je trdoživ primerek. Iznajdljiv, prilagodljiv, marljiv. 

»Situacija je izjemno kritična, o tem beremo več kot dovolj,« je prisotne spomnil Rukavina in nadaljeval, »zato toliko bolj vemo, da brez vas ne bi mogli izvesti festivala. Zato se zahvaljujemo za razumevanje. Samo tako Maribor ostane to, kar je.«

Festival Lent bo zatorej tudi v enaintrideseti izvedbi zato, ker – smo.

Skupaj.

Skupaj za presežne festivale

»Vidim veliko znanih obrazov, ki ta festival ustvarjajo že 31 let,« je svoj nagovor začel Saša Arsenovič, župan Mestne občine Maribor. »Vidim ljudi, brez katerih festivala ne bi bilo. Veseli me tudi veliko zanimanje medijev. S tem pokažemo, da bo glas prišel do tistih, ki festival obiskujejo. Veseli me tudi, da je danes tukaj gospodarstvo, kar kaže, da smo tukaj eden z drugim in eden za drugega in da lahko podpremo presežne festivale, ki delajo naše skupne trenutke veliko bolj polne.«

Župan je tudi spomnil, da je mesto trenutno na »boleči« točki, kjer se postavi vprašanje: ali si želimo spremembe ali status quo.»In prav zato sem toliko bolj vesel, da gospodarstvo podpira festival. Glede na vse, kar se v mestu gradi, me veseli, da se počasi vračamo k Dravi, kjer bo Festival Lent spet imel, kar nosi v svojem imenu. In se vrnil bližje k reki. Naj živita Festival Lent in urbano naravn(an)i Maribor!«

Naj se nauži(je)jo tudi (poslovni) partnerji

Da je Lent živel, preživel in izživel svojih trideset let, je tukaj naš glavni generalni pokrovitelj: Zavarovalnica Sava. Ta kljub spremembam ni pozabila, kot je spomnil Rukavina, da izhaja prav iz tega okolja in je vedno pripravljena pomagati. »Ko se pomlad prevesi v poletje, se prižgejo luči Festivala Lent in res mi je v veselje, da je Zavarovalnica Sava lahko prisotna kot pomemben in praviloma glavni generalni sponzor,« je spomnil Jošt Dolničar, predsednik uprave Zavarovalnica Sava. »Kulturo bomo kot doslej podpirali in tako Maribor obogatili s pestrim kulturnim dogajanjem. Začrtan je zelo bogat program, raznolike vsebine za najširšo publiko. Zato lahko samo rečem: čestitke za tako pester program!«

Dolničar je še napovedal, da se bodo pestrega dogajanja udeležili ne le zaposleni, temveč bodo povabili tudi poslovne partnerje. »Vabimo jih vsako leto, ker je kultura hrana za dušo, ki se je bomo naužili v teh lentovskih dneh. Prijetno lentanje vsem!«

Hvaležni za 35. Folkart!

Skoraj nemogoče je, da bi se zgodil Festival Lent brez kakšne obletnice. In letos častitljivo praznuje Folkart. Vedno nas bo prekašal za štiri dragocena leta. Zato letos slavi – 35 let! To je še vedno tisti del festivala, ko se nariše nasmeh na obraz, ko so urejene vize za folklorne skupine iz Indonezije in Kitajske. »Kultura bogati življenje, ki je neločljiv del narave, česar se zavedamo tudi sami že 25 let,« je dejala Mojca Bratuš iz AquaSystems, ki je generalni pokrovitelj Folkarta. »Ponosni in hvaležni smo tudi sami za vsako priložnost, da bi obogatili življenje lokalne skupnosti, skrbeli za naravno okolje in kulturno dobrobit. Vabimo vse, da skupaj uživamo v pisani kulturni dediščini. Prijetno lentanje!«

In potem je tukaj John Denhof. Ne samo predsednik uprave Nove KBM, temveč že drugo leto zapored tudi – nastopajoči na Festivalu Lent. Spet se bodo zgodili Autsajderji – repete, amaterski komiki za najboljši, dobrodelni namen. S takim šegavim izhodiščem torej ni čudno, da je začel Denhof z besedami: »Program zgleda ubijalski! Moj dopust je zato zdaj že tradicionalno načrtovan tako, da sem vedno tukaj za glavne dogodke.«

Ne le produkti, temveč izkušnja!

Potem ko je bil od Rukavine hudomušno opomnjen, da banka spreminja (logotipske) barve, pa je še bolj suvereno dodal: »Pod mojim vodstvom bomo vselej pokrovitelj in vselej bomo imeli semena zasejana za nova sodelovanja. Ne zato, ker je to naša vloga, temveč ker je to dobro za nova (poslovna) razmerja. Dovolj dobro poznam Festival Lent, da vem, da se veliko dogaja v ozadju, medtem ko na odru teče program.«

In tako je še navrgel, da bodo na predstavo Tadeja Toša pripeljali svoje premium kliente. Zakaj? »Ker ne moreš imeti le produktov, temveč kulturo, izkušnje, druženje. Pet let že sponzoriramo Oder Minoriti, kjer se zvrstijo jazz, blues in komedija. Ker vemo, da ni dobrega servisa, če ni dobre izkušnje. Tukaj bomo še na dolgi rok!«

Piše. Se. Leto! In to krepko!

Ugledni spisek uglednih pokroviteljev vsebuje tudi Javni holding Maribor, na kar je spomnil direktor Andrej Rihter. »Navajeni smo bili na tem uglednem panoju brati različna javna podjetja, ki so vselej na različne načine (po)skrbela za Festival Lent. Z ustanovitvijo holdinga smo prav ta podjetja povezali, da še bolje skrbimo za meščane in meščanke. Verjamemo, da bo prav zato Festival lent še na višji ravni in še bolj zaživel. Če kaj, potem vemo, da nas več zmore več kot pa vsak posebej. Zato si lahko samo želimo, da bodo ti izjemni dogodki v polnem urniku lepo obiskani.«

Kaj vse je še lahko tradicija, je spomnil Drago Žura, direktor Študentske organizacije Univerze v Mariboru (ŠOUM), ki je sicer generalni pokrovitelj komedij na Odru Minoriti. »Že 21 let sedim(o) v tej družbi, vse od leta 2003. Zato sodelovanje štejem(o) kot del odgovornosti do mesta.« Šoum bo kot pokrovitelj tako dijakom kot študentom omogočil ceno s popustom za ogled težko pričakovanega, avtohtonega, zrimanega in čezmejnega Piše se Leta v četrtek, 29. junija, na Glavnem odru. »Ja, lepo se širi vest o letošnjem Piše se letu, kar samo kaže, da je vse več kot odlično pripravljeno. Zato želimo čim lepše vreme, ker je to edino, kar lahko največkrat zagode.« Ampak spomnimo, kakor smo že: na lanskem Festivalu Lent je v devetih dneh deževalo zgolj eno uro. Pa še to popoldan.

Investicija, za katero ti nikdar ni žal

Festival Lent je odmeven tudi zato, ker imamo takšne medijske partnerje. Resda bosta znova združena Jurčkov in Večerov oder, naši kleni tradiciji, toda nič manj odmevna. Sploh zdaj, ko sta se preselila malenkost višje, kjer bo zanju doslej najbolj vidno prizorišče: Glavni trg! »Večer je letos praznoval 78 let in je od nekdaj zavezan poročanju lokalnih dogodkov in prireditev. Festival Lent pa ima prav posebno vlogo, brez njega si mesta pač ne predstavljamo,« je dejal Miha Klančar, direktor medijske hiše Večer. »Lepo je videti, da festival drži visok kulturni nivo. In še bolj, da smo tega vajeni.«

Bil je festivalski radio in ostal festivalski radio. Radio City. Glas, odmev, citat. »Ta plakat je vedno bolj zelen, Maribor pa vedno bolj zanimiv, ker gradimo nove mostove,« je začel Bor Greiner. »Nihče pa skozi čas ni imun na spremembe: ne radio ne festival. Ker je vedno več mojih prijateljev, ki so že v 'penziji', moramo mi starejši dati vse od sebe, preden predamo štafeto naslednji generaciji. Zato, dragi novi pokrovitelji, pozdravljeni v odlični družbi.«

Greiner je nato skozi izkušnjo pokroviteljev spomnil, kaj vse omogočajo »lentovski prijatelji«. »Vedno se pojavi priložnost, da ti prav ti prijatelji (p)omagajo. Recimo Johna (Denhnofa) sem 'švercal' na prireditve na Lentu, kar kaže, da ni zmogel narediti vsega brez partnerjev, haha. Smo družina, ki se zaveda pomena kulture, ker je to investicija, za katero ti nikdar ni žal. Ker je investicija v samega sebe in prav zato moramo ohraniti svojo identiteto. Maribor je lahko Lent, lahko je šampion; Radio City pa bo zmeraj podpiral tiste, ki hočejo narediti razliko!«

Tukaj. Spet. Da bi se vrnili ... Tja.

Razliko pa naredijo prav izkušnje, doživetja, druženja. Lent postane del mesta tedaj, ko zidovi, trgi, tribune, ulice oživijo. Vsebinsko. Družno. Skupinsko. »Ptujska klet je bila, je in bo ponosni partner Festivala Lent, ker je identiteta mesta! Povezovanje je ključ do uspeha!« se v festivalski urip podaja Vinko Mandl iz podjetja Ptujska klet, uradne vinske kleti festivala.

Kar pa je delalo razliko, vemo. Že dolgo. In skomine so vse večje. Bilo je nazadnje še leta 2018. Glavni oder. Plavajoči. Na Dravi. »Saj je ta kulisa tukaj ob Treh ribnikih krasna, ampak najbolj si želim, da se vrnemo na Lent. Tja, kjer je festival tudi zrasel,« je spomine obudil Rado Vračko, direktor podjetja Expo Biro, ki je generalni pokrovitelj. »Lent je nekaj prekrasnega, sam zares uživam v dogodkih, zato se ga vselej rad udeležim. Želimo pa si najbrž vsi, da bi se tiste tribune vrnile, kjer so že nekdaj bile.«

In če se nemara zdi, da je članek dolg, je dolg z razlogom. Ker je dolg tudi spisek generalnih pokroviteljev, med katerimi je tudi Europlakat. »S ponosom smo že vrsto let podpornik in del te velike zgodbe in zagotovo lahko obljubim, da bomo še naprej z vami in ob vas. Uživajte v Lentu!« je popotnica Dominika Ivančiča iz podjetja Europlakat. »Čim več obiskovalcev!« pa je zaželela Nataša Purgaj iz podjetja AvtoKoletnik, ki je avtomobilski partner Festivala Lent. Z dodatkom, da je neizmerno ponosna, ker lahko sodelujejo pri pripravah in prevozih.

Spisek spiskov: z razlogom tako dolg in ugleden

V idiličnem okolju smo se seveda spomnili na vse pokrovitelje. Zavarovalnica Triglav je zvesti generalni pokrovitelj Odra Triglav v Mestnem parku. Spar je generalni pokrovitelj festivala StandUpLenta. JazzPodij podpira Pivovarna Laško, JazzLent pa Gen-I. Vzajemna je generalni pokrovitelj Otroškega programa v Vetrinjskem dvoru, med generalnimi pokrovitelji pa so tudi Dravske elektrarne Maribor – Skupina HSE. Naš akreditacijski partner je Pretok idej. Festival Lent je lahko to, kar je, ker ga podpirajo Mestna občina Maribor, Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Zavod za turizem Maribor.

Med pokrovitelji prireditev so Supernova, Pomgrad, Pošta Slovenije, Surovina in Cameo. Sopokrovitelji prireditev so Europark, Admiral Casinos, Perutnina Ptuj, Agenda Open Systems in Elektro Maribor, pokrovitelji pa Infond skladi, Energija Plus, Generali, Telemach, Coala, Plinarna Maribor, Doba Fakulteta, AJM, Stihl, Design studio, Press clipping, Soundbiro, IVD, City parking, Altega, Lekarna Miklav, Pritt in Porsche Maribor. Medijski partnerji so Mladina, Radio Maribor, BK TV, mariborinfo.com, ptujinfo.com, ljubljanainfo.com, sobotainfo, Net, Radio Ptuj, Štajerski tednik, Študent. Donatorji so Občina Miklavž, Fibmarkt d.o.o., Ledinek engineering d.o.o, Piment R d.o.o., Matias 2 d.o.o., Odvetnik Slavko Vesenjak, Possehl d.o.o, Instal trade d.o.o., Dentalni studio MB d.o.o., J&M Ribič d.o.o.

Hvala!

 

Piše. Jaša Lorenčič