Iskanje Aelie (PLE, LIB)

K18 | ostalo | razstava

Maribor se ponaša z rezidenčnim programom, ki že od leta 2011 gosti mednarodne in slovenske umetnike.

SobaZaGosteMaribor: Jessika Khazrik

Ker umetniki v mestu bivajo, raziskujejo in ustvarjajo mesec ali več jih je mogoče tudi srečati, se z njimi pogovoriti ali vsaj najti sledi njihove kreativnosti. Rezidenčni program SobaZaGosteMaribor si prizadeva sodobno umetnost sneti iz piedestala nedostopnosti, jo vpeti v prostor, jo navezovati na lokalno okolje ali pozicije umetnikov iz drugačnih kulturnih okolij preizkušati skozi lokalni kontekst.

Že četrto leto, v modulu, ki daje možnost mladim umetnikom, sodelujemo z začetnikom slovenske video umetnosti Miho Vipotnikom. S tem izjemenim filmarjem, ustvarjalcem in pedagogom, ki že več kot 10 let poučuje v Libanonu na dveh prominentnih univerzah, vsako leto pripravimo intenzivno poletno rezidenco z izstopajočimi študenti in mladimi umetniki. 

Med Festivalom Lent bomo tako v Galeriji K18 predstavili Jessiko Khazrik, ki zase pravi, da je nedisciplinirana umetnica, ki težko sledi pravilom. Njeno udejstvovanje v umetnosti,  literaturi in urbanem raziskovanju obravnava vplive estetike znanja o prostorski politiki. Zadnja štiri leta je bila vpeta v raziskovanje vezano na skatološkost, ekotoksikologijo in v vpliv militarizacije znanja, tehnologije ter vsakdana. V svojih performansih, pisanju ter interdisciplinarnem delu Khazrik igrivo ustvarja intimnost odnosa med odpadki, delom ter umetniškimi in znanstvenimi deli. To pokaže z branjem odpadkov v smislu izgnanih in zanikanih stvari, ki ne spadajo pod dominantna sistemska zaporedja. V svojih raziskovanjih obravnava globalne politike trgovanja s toksičnimi odpadki s pomočjo vojn in gospodinjskega dela, ki so nato preizkusni poligoni za umetno inteligenco, kakor tudi za kriptografijo ter za zgodovino frekvenc vojske v odnosu do vesoljskih smeti. Razpon njenega dela zajema zvočne eseje o toksičnosti in najstniški ljubezni, kjer obrača akronime kemičnih formul v poezijo, horizontalne zastave, ki transformirajo »Ameriko« v Arabsko linijo ter tehnične performanse, ki govorijo o vojski in izobraževanju. Medtem ko je nabirala kilometrino na različnih razstavah, Khazrikino delo poetično subverzira jezik v snov in performans.

Jessika Khazrik je diplomirala iz lingvistike in gledališke umetnosti na Libanonski univerzi ter magistrala iz znanosti, umetnosti, kulture in tehnologije na Univerzi MIT. Med letoma 2012 in 2013 je študirala na podiplomskem programu »Home Workspace Program« v Ashkal Alwanu (Beirut, Libanon). Njeni eseji in pesmi so bili izdani pri Bidayat Journalu, Kohl Journalu, Ibraazu, Almodonu ter drugje. Prav tako se je pojavila v urejenih antologijah o literaturi, znanosti in okoljskem raziskovanju. Njena nedavna dela obsegajo performanse, razstave, prezentacije ter avtomatske tehno performanse v sledečih institucijah: Theater der Welt v Hamburgu, Normandy Landfill v Bejrutu, ICA v Bostonu, v Centru za umetnost Beirut, v Edgerton centru v Cambridgeu, v Chnaniir Quarry v Chnaniirju, v Centru za dokumentarne umetnosti in raziskave v Santa Cruzu, v Luma Fundaciji v Zurichu, v Home Works 6 v Bejrutu, v Arab Image Foundation v Bejrutu, La Nonmaiosn v Aix.en-Provence, v Sursock muzeju v Bejrutu, v LACE v Los Angelesu. Leta 2014 je začela delati v okviru interdisciplinarne platforme The Society of False Witnesses. Konec leta 2017 je lansirala raziskavo prostora »House of False Witnesses« na področju ekotoksikoloških in nedisciplinarnih raziskav (HFW) ter »False Witness Press« (FWP).

Organizator: Pekarna magdalenske mreže – Soba Za Goste

Lokacija

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava